Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Νέας Προποντίδας συμμετέχει στο πρόγραμμα υλοποίησης δράσεων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για το Σχολικό Έτος 2021-22.
Ο κύριος προσανατολισμός των δράσεων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η καλλιέργεια της ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής εκπαιδευτικής διαδικασίας. Επιδιωκόμενος στόχος είναι η καλλιέργεια και ενίσχυση ήπιων δεξιοτήτων αυτονομίας, επικοινωνίας, ενσυναίσθησης, περιβαλλοντικής συνείδησης, που θα αποτελούν εφόδια ζωής για τον μελλοντικό ενεργό πολίτη.
Το πρόγραμμα των εργαστηρίων δεξιοτήτων θα υλοποιηθεί και από τα επτά τμήματα του
σχολείου μας με ένα υπεύθυνο συντονιστή το δάσκαλο/α που του/της έχει ανατεθεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα το μάθημα του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων.
Όλα τα τμήματα θα υλοποιούν τον ίδιο θεματικό κύκλο εργαστηρίων σύμφωνα με την προτεινόμενη χρονική ανάπτυξη του ΙΕΠ.
- ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ –ΕΥ ΖΗΝ
Τμήματα: Προκαταρκτική, Κατώτερη1, Κατώτερη 2, Μέση1, Μέση 2, Ανώτερη1, Ανώτερη 2
Υποθεματική : ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια
Τίτλος : «Φροντίζω το σώμα μου – Τρέφομαι υγιεινά».
Δεξιότητες:
- Να γνωρίσουν τις τροφές και τις κατηγορίες τους (φρούτα, λαχανικά, κ.τ.λ.)
- Να έρθουν σε επαφή και να δοκιμάσουν διάφορες κατηγορίες τροφών.
- Να κατανοήσουν τη σημασία της υγιεινής διατροφής.
- Να κατανοήσουν τους κανόνες υγιεινής διατροφής.
- Να καταλάβουν τα παιδιά τη σπουδαιότητα της σωστής διατροφής για την αρμονική τους διάπλαση και υγεία.
- Να διακρίνουν χρήσιμες και όχι χρήσιμες τροφές.
- Να αγοράσουν υγιεινές τροφές.
- Να μαγειρέψουν με υγιεινές τροφές.
Εκτιμώμενος χρόνος υλοποίησης: 10/10 – 30/11
- ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ : : ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Τμήματα: Προκαταρκτική, Κατώτερη1, Κατώτερη 2, Μέση1, Μέση 2, Ανώτερη1, Ανώτερη 2
Υποθεματική : Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
Τίτλος : Γνωρίζω τα ζώα
Δεξιότητες:
- Να κατανοήσουν τα παιδιά πως όλα τα έμβια και άβια όντα, αποτελούν μέρος του περιβάλλοντος και αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.
- Να καλλιεργηθούν αξίες, στάσεις, συμπεριφορές όσον αφορά το περιβάλλον, για μια αειφόρο ανάπτυξη του περιβάλλοντος.
- Να σέβονται και να αναγνωρίζουν τα δικαιώματα των ζώων
- Να συνδεθούν οι μαθητές με τη φύση, εκπαιδευόμενοι μέσα σε αυτήν.
Εκτιμώμενος χρόνος υλοποίησης:10/12 – 7/2
- ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-Κοινωνική Συναίσθηση
και Ευθύνη
Τμήματα: Προκαταρκτική, Κατώτερη1, Κατώτερη 2, Μέση1, Μέση 2, Ανώτερη1, Ανώτερη 2
Υποθεματική: Συμπερίληψη
Τίτλος: Συμμετέχω και εγώ
Δεξιότητες:
- Να κατανοήσουν τους κανόνες σωστής συμπεριφοράς.
- Να κατανοήσουν τους κανόνες μίας ομάδας.
- Να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν τους κοινωνικούς κανόνες.
- Να κατανοήσουν τον τρόπο προσέγγισης των άλλων.
- Να δημιουργήσουν σχέσεις με τους συνομήλικους τους.
- Να αλληλεπιδράσουν σε επίπεδο ομάδας.
- Να αλληλεπιδράσουν σε ποικίλα περιβάλλοντα.
- Να έρθουν σε επαφή με ποικίλες κοινωνικές καταστάσεις.
- Να κατανοήσουν, να εκφράσουν και να μοιραστούν συναισθήματα.
- Να κατανοήσουν την έννοια της ενσυναίσθησης.
Εκτιμώμενος χρόνος υλοποίησης: 10/2 – 30/3
- ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-Δημιουργική Σκέψη και
Πρωτοβουλία.
Τμήματα: Προκαταρκτική, Κατώτερη1, Κατώτερη 2, Μέση1, Μέση 2, Ανώτερη1, Ανώτερη 2
Υποθεματική: Γνωρίζοντας τα επαγγέλματα
Τίτλος : Γνωρίζω τα επαγγέλματα
Δεξιότητες:
- Να γνωρίσουν σύγχρονα επαγγέλματα∙
- Να γνωρίσουν επαγγέλματα που χάθηκαν στον χρόνο
- Να προβληματιστούν για τους λόγους που εξαφανίζονται κάποια επαγγέλματα και εμφανίζονται κάποια άλλα
- Να προβληματιστούν για τα κριτήρια που επιλέγει κάποιος το επάγγελμά του
- Να αντιληφθούν την αναγκαιότητα της εργασίας και το πώς ο άνθρωπος ολοκληρώνεται μέσα από αυτή.
Εκτιμώμενος χρόνος υλοποίησης: 10/4 – 10/6
Οι δράσεις των Εργαστηρίων δεξιοτήτων θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του σχολείου ενώ με την ολοκλήρωση κάθε θεματικού κύκλου θα οργανώνεται ενδοσχολική παρουσίαση μεταξύ των μαθητών και μαθητριών και των εκπαιδευτικών όλων των τάξεων. Για την υλοποίηση των παραπάνω δράσεων απαραίτητη προϋπόθεση είναι η διασφάλιση της έκθεσης των μαθητών/τριων στον ιό covid-19 καθώς και η τήρηση των απαραίτητων μέτρων προστασίας και διάδοσης του κορωνοϊού σύμφωνα με τα πρωτόκολλα υγιεινής του ΕΟΔΥ και των Υπουργείων Υγείας και Εσωτερικών.
Πρόσφατα σχόλια